ESCOLA DE MARES, PARES I MESTRES

Àmbit pedagògic i de debat enfocat a les famílies 

Respecte pels infants, participació de les famílies i compromís amb el món.  

A iniciativa dels Representats de Mares i Pares del Consell Escolar, i de la Direcció de l’Escola, i amb el suport de l’AMPA, ens proposem iniciar una Escola de Mares, Pares i Mestres implicats en el desenvolupament dels nostres petits.

Objectius:

1er: Consultar a l’Escola què necessita (per apropar-nos tots a la realitat que els mestres viuen)

2on: Entendre perquè l’escola ha de canviar (vídeos, xerrades, evidències i testimonis del que es viu a l’aula)

3er: Què podem oferir i com podem ajudar a aquests canvis i iniciar la feina.

Aquesta proposta neix de la necessitat de conèixer, aprofundir i intercanviar punts de vista en relació amb els canvis que s’estan succeint dins del paradigma educatiu i les noves (i no tant noves) visions dins de la pedagogia. Implicar-nos com a pares interessats pels nostres fills en conèixer les millores en termes pedagògics de les quals ens podríem beneficiar tots, com a comunitat educativa. Perquè entenem que no és una feina únicament de l’escola sinó dels pares i mares també implicar-nos en aquest procés, per tal d’ajudar a l’escola i els seus professors a assolir els objectius. Per això també creiem imprescindible escoltar i recollir les angoixes, preocupacions i dubtes que moltes famílies tenen en com es tracta als alumnes i que s’espera d’ells en l’actual marc educatiu, on no es posa l’èmfasi, moltes vegades en les necessitats pròpies dels infants com a éssers integrals sinó en resultats acadèmics i administratius imposats.

Creiem que hi ha una crisi de paradigma dins de l´educació actual, el nostre món canvia vertiginosament  mentre la transmissió del coneixement continua sent bàsicament la mateixa. Creiem fermament que és possible un altre aprenentatge social,  creatiu i emocional per a una educació diferent i  respectuosa on cada individu pugui desenvolupar  els seus diferents talents. Les famílies som un pilar fonamental perquè amb la nostra implicació aquest gir vivencial a l´Escola el Miracle  sigui una realitat. Hem de ser capaços d’imaginar una societat diferent a l’actual reexaminant el model d’educació en el qual està basada, i ajudar a  que els nostres fills comencin a compartir, fer i pensar des de renovades coordenades i valors. Aquesta proposta d´escola de mares, pares i mestres vol ser una incipient llavor perquè tinguem un marc d’aprenentatge, compromís  i debat sobre tot allò relatiu a les millores que es podrien implementar a la nostra escola. La iniciativa és que una dia a la setmana puguem trobar-nos i compartir experiències i suggeriments , inicialment s’ha proposat tots els dimarts a partir de les 15:00 hores però podríem canviar les dates segons els suggeriments dels pares.

Material informatiu

Vídeos recomanats : “La educación prohibida”, “Una altra escola de TV3 a la carta”, “CNN+ Carl Honoré habla de niños, padres y educación”, “Reportage lineal Imagine Elephants” , “Redes Nº 87 El sistema educativo es anacrónico” (youtube)

Referents: Petit recull d´ autors, psicòlegs, filòsofs i pedagogs que han estudiat i han obert noves perspectives encaminades a una nova visió en la educació.

Jean-Jacques Rousseau, Jean Piaget, Lev Vigotsky, Giner de los Ríos, Maria Montessori, Emmi Pickler, Claudio Naranjo, Rebeca Wild, Johann Heinrich  Pestalozzi, Rosa Sensat i Vilà,Reggio Emilia, Rudolf Steiner, Howard Gardner, Loris Malaguzzi, Célestin Freinet…

 

Petit ventall d´ Escoles públiques que actualment al territori català ja estan innovant, escoles vives, participatives, amb una metodologia de treball activa i respectuosa amb els ritmes i processos interns dels infants.

Escola dels Encants   http://escoladelsencants.cat/

Escola Congrés-Indians  http://escolacongresindians.com/

 

        Exemples de temes a tractar:

Acollida inicial més personalitzada i propera per poder-nos saludar, parlar individualment I intercanviar comunicacions./Mindfulness/ Jornada intensiva (Ampliació programa pilot 2019)

Autonomia de les criatures des dels ambients i  entorns estimulants /Reestructuració dels espais/ Cadires i taules/ Materials /

El procés de lectoescriptura i  la seva precocitat./Llibres i fitxes/

Espai de joc i experimentació lliure/ L´Hort/

Sortides setmanals amb el reforç de pares per gaudir de l´entorn  proper com és la platja o el bosc/Classes-passejos de  Célestin Freinet/


 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s